مدیریت موفق سازمانها و دستیابی به اهداف در گروی آگاهی و بهرهگیری مدیریت آنها از علم رفتار سازمانی است. بنابراین زفتار سازمانی به عنوان یک رشته دانشگاهی معرفی شد و کتابها و مقالات زیادی از دانشمندان برجسته در زمینه مدیریت رفتار سازمانی به رشته تحریر درآمده است. مدیریت یک سازمان ورزشی با وجود شباهتهای زیادی که با مدیریت یک سازمان غیرورزشی دارد. اما همزمان چالشهایی دارد که منحصربه صنعت ورزش است. بنابراین نیازبه بررسی موضوعات کلیدی رفتار سازمانی در زمینه سازمان ورزشی ضروری میباشد. کتاب درسی حاضر با رویکردی کاربردی تحلیلی جامع از رفتار سازمانی در سازمانهای ورزشی ارائه میکند. اين کتاب مشتملی بر ۱۸ فصل در چهار بخش رفتار سازمانی در صنعت ورزش» شناخت سازمان, آشنایی با کارکنان و داوطلبان سازمانهای ورزشی و گروهها و تیمهای کاری میباشد. هر فصل با توصیف یک چالش در یک زمینه ورزشی و حل آن شروع میشود. این مثالهابا برجسته کردن تئوریهای رفتار سازمانی مورد استفاده در صنعت ورزش» فرصتی برای تمرین وبه کارگیری تئوریها در سناریوهای دنیای واقعی رابه دانشجویان ارائه میدهد و آنها را با مسائل رفتاری و مدیریتی کلیدی که مدیران و کارکنان سازمانهای ورزشی با آنها مواجه هستندآشنا میکند. دانشجویانی که از این کتاب استفاده می کنند:،با توجه به اینگه که برای رسیدگی به مسائل رایج با استفاده از موارد و موقعیتهای فرضی چالش کشیده میشوند. درک درستی از نحوه استفاده از تئوریهای رفتار سازمانی برای برقراری ارتباط با کارکنان و پرورش فرهنگهای سازمانی مطلوب به دست خواهند آورد و آمادگی بسیار بالایی برای ورودبه سازمانهای ورزشی خواهند داشت. در همین راستا نشر دانشگاه هرمزگان اقدام به نشر کتاب رفتار سازمانی در مدیریت ورزشی(رویکرد کاربردی برای درک افراد و گروه ها) نموده است.